STEM & ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΑΠΘ: Μαθητές εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες του διαστήματος με το γραφείο ESERO

Οι επιστήμες και οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται γύρω από το διάστημα θα ενταχθούν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων από την επόμενη χρονιά.

Τη δυνατότητα στους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης να εξοικειωθούν με τις τεχνολογίες του διαστήματος θα δώσει το Γραφείο ESERO που ίδρυσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA-European Space Agency) στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό.

Οι επιστήμες και οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται γύρω από το διάστημα θα ενταχθούν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων από την επόμενη χρονιά μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας. Στόχος του Γραφείου ESERO είναι η ανάδειξη της σημασίας του διαστήματος στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία. Το Γραφείο ESERO θα είναι αρμόδιο για την οργάνωση και τον συντονισμό της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα στις επιστήμες STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) και στις επιστήμες του διαστήματος.

Τη λειτουργία και τους στόχους του γραφείου που ήρθε στο ΑΠΘ μετά τις συντονισμένες ενέργειες των πρυτανικών αρχών παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, ο πρύτανης του ιδρύματος, καθηγητής, Νίκος Παπαϊωάννου, ο αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης, αναπληρωτής καθηγητής, Ευστράτιος Στυλιανίδης, ο υπεύθυνος για τη λειτουργία του Γραφείου ESERO (πρωτοβάθμια εκπαίδευση), καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Νίκος Λαμπρινός, και ο υπεύθυνος για τη λειτουργία του Γραφείου ESERO (δευτεροβάθμια εκπαίδευση), επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, Αντώνιος Μουρατίδης.

«Συγχαίρω το ΑΠΘ που διεκδίκησε με επιτυχία την ανάθεση του ESERO στην Ελλάδα και θα συμβάλει στη διαμόρφωση προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM σε συνεργασία με φορείς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το γραφείο αποσκοπεί στην ενσωμάτωση και την ενίσχυση της διδασκαλίας STEM στη βασική εκπαίδευση χρησιμοποιώντας υπερσύγχρονες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες. Ένα μακροπρόθεσμο εκπαιδευτικό έργο για ένα βιώσιμο μέλλον που θα ενισχύσει τη διδασκαλία και τη μάθηση των κλάδων STEM. Η παιδεία μέσα από την έρευνα και την καινοτομία είναι η διαδρομή που θα οδηγήσει τα παιδιά μας στην ανάπτυξη των βαθύτερων χαρακτηριστικών, των κλίσεων, των ταλέντων, στην προώθηση της ερευνητικής σκέψης, στην εξοικείωση των μαθητών με τα ερευνητικών ερωτημάτων και μεθόδων, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των εκπαιδευτικών μονάδων», ανέφερε η κ. Μακρή, σημειώνοντας πως η ολιστική αντιμετώπιση των τεσσάρων κλάδων που ενσωματώνονται στο STEM αποτελεί την πιο σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική που βασίζεται στην ομαδική εργασία, στην ανάπτυξη αναλυτικής σκέψης και στην επίλυση σύγχρονων συνδυαστικών προβλημάτων. Παράλληλα, τόνισε πως «ένα σύγχρονο και καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα, εξωστρεφές και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του 21ου αιώνα εξασφαλίζει στα παιδιά μας τη δυνατότητα και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον».

Ο πρύτανης του ΑΠΘ ανέφερε πως η ίδρυση του γραφείου αντικατοπτρίζει το όραμα των πρυτανικών αρχών για το πανεπιστήμιο του μέλλοντος, ένα πανεπιστήμιο εξωστρεφές και δημιουργικό. Όπως είπε, το ΑΠΘ διαθέτει διεθνώς αναγνωρισμένη τεχνογνωσία στους τομείς STEM, ενώ το επιστημονικό του δυναμικό εργάζεται στην αιχμή των συγκεκριμένων τομέων, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά σημαντικές διακρίσεις. Και πρόσθεσε πως στόχος είναι η τεχνογνωσία αυτή να φτάνει στην κοινωνία, στην οικονομία και στο παραγωγικό σύστημα.

Τεράστια επιτυχία για το ΑΠΘ χαρακτήρισε την ίδρυση του γραφείου ο κ. Στυλιανίδης, που έκανε λόγο για μία εθνική εκπαιδευτική υποδομή, που βάζει τη χώρα μας στο χάρτη της εκπαίδευσης γύρω από τον χώρο του διαστήματος και των STEM. Ο αντιπρύτανης ανακοίνωσε επίσης πως τους επόμενους μήνες θα δούμε να αναπτύσσεται πρόγραμμα με κατασκευή νανοδορυφόρων η και χώρα μας θα μπει και σε αυτόν τον χάρτη. Επισήμανε δε ότι η έντονη ερευνητική δραστηριότητα στον τομέα αυτόν έφερε στο πανεπιστήμιο περίπου στα 2 εκ. ευρώ. Για τους λόγους αυτούς, όπως είπε, το ΑΠΘ κρίθηκε ως ο πιο εξειδικευμένος φορέας για να διαμορφώσει προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων, με στόχο να φτάσει η γνώση σε όλα τα σχολεία.

Ο κ. Λαμπρινός επισήμανε πως το γραφείο θα κινηθεί σε δύο πυλώνες που είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η παραγωγή υλικού που ήδη υπάρχει από άλλα γραφεία της Ευρώπης, με τα οποία υπάρχει συνεργασία. Από την πλευρά του ο κ. Μουρατίδης τόνισε πως «η εκπαίδευση των μαθητών θα μας δώσει σε 15 χρόνια τους ανθρώπους που θα στελεχώσουν διαστημική βιομηχανία και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος».

Πηγή: voria.gr

Επιστροφή στην κορυφή κουμπί